ENG

Thea 2018 Semeli

A A

ΟΝΟΜΑΣΙΑ ΚΡΑΣΙΟΥ: THEA
ΟΙΝΟΠΟΙΙΑ: SEMELI
Εσοδεία: 2018
Κατηγορία: Π.Ο.Π. Μαντίνεια
Ποικιλιακή σύνθεση: Μοσχοφίλερο 100%
Αμπελώνας: single vineyard, Ζευγολατιό, Μαντίνεια
Ωρίμαση: 6μηνη παραμονή με τις οινολάσπες, 30% σε βαρέλια ακακίας + 70% αν. δεξαμενές
Ενδεικτική τιμή λιανικής: 12,80€

Στη συνάντηση του Wine Cub THESSALONIKI’96 με θέμα «Μοσχοφίλερο. Τα διαφορετικά στυλ και η ουσία» διερευνήσαμε την τυπικότητα της ποικιλίας δοκιμάζοντάς κάθε έκφρασή της σε κρασιά λευκά και ροζέ, αφρώδη και ήρεμα, της τρέχουσας και παλαιότερων εσοδειών. Η γευστική δοκιμή ήταν αποκαλυπτική για το ποιοτικό αποτέλεσμα της δουλειάς των αμπελουργών και των οινοποιών στο σημερινό προφίλ των κρασιών του Μοσχοφίλερου.

Δοκιμάζοντας τη Thea 2018, τη δεύτερη ετικέτα Π.Ο.Π. Μαντίνεια της Semeli, επιβεβαιώθηκε η εντύπωση που το κρασί μάς έδωσε από την πρώτη σοδειά κυκλοφορίας του, το 2015. Ότι πρόκειται για μια Μαντινεία, η οποία διατηρώντας την τυπικότητα της ονομασίας, εμφανίζει και άλλα ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά και κυρίως σώμα και γευστικό όγκο.

Βασικός παράγοντας στην απόκτηση αυτού του χαρακτήρα είναι, καταρχάς, η πρώτη ύλη. Τα σταφύλια για την παραγωγή του κρασιού προέρχονται από έναν ενιαίο αμπελώνα ηλικίας 25 ετών, σκαρφαλωμένο στα 650 μέτρα υψόμετρο στην προνομιακή περιοχή του Ζευγολατιού, στην καρδιά της αμπελουργικής ζώνης της Μαντινείας.

Το κρίσιμο, ωστόσο, κλειδί για την απόκτηση του γευστικού πλούτου είναι η αυστηρή οινοποίηση με παραμονή του κρασιού για 6 μήνες με τις φίνες οινολάσπες (fine lees), το 70% σε δεξαμενή και το 30% σε βαρέλια ακακίας.

Ανοίξαμε ακόμη μία φιάλη Thea 2018 Semeli, πριν από μερικές ημέρες, και για ακόμη μία φορά το κρασί μας γοήτευσε.

Το χρώμα συνεχίζει να είναι ξανθό με γκριζο/χρυσαφιές αποχρώσεις.

Η μύτη, πλούσια και με πολύπλοκη παλέτα, συνδυάζει τα κλασικά ανθικά αρώματα με ώριμα εξωτικά φρούτα, μέλι και αποξηραμένα βότανα.

Το στόμα ξεκινά με πλούσιο γευστικό όγκο που χαρίζει την αίσθηση της γλύκας. Αμέσως καταφθάνει η ζωηρή φρεσκάδα με την οξύτητα (6,7 g/l τρυγικό οξύ, pH: 3.24) να διατηρεί την ισορροπία. Τελείωμα με νόστιμη επίγευση γεμάτη ζουμερά εσπεριδοειδή.

Πρόκειται, σαφώς, για μια διαφορετική προσέγγιση των δυνατοτήτων του Μοσχοφίλερου, που συνδυάζει πολυπλοκότητα αρωμάτων, εξαιρετική φρεσκάδα και γευστικό όγκο.

Είναι άκρως απολαυστικό σήμερα. Αξίζει, πάντως, τον κόπο να το δοκιμάσουμε και μετά από 1-2 χρόνια διερευνώντας την εξέλιξή του στον χρόνο.